31 Mart 2016 Perşembe

DÜZENSİZ FİİL: 이다 “Olmak” ve İsim Cümleleri



이다  bazen sıfat, fiil ya da belirteç olarak nitelendirilir.  
“Kitaptır”, “O doktordur” gibi ifadeleri dile getirmede kullanılır.



Fiil Kökü:
Sıradan
Kibar
Resmi
sessizden sonra
이야
이에요
입니다
sesliden sonra
예요
입니다



İsim Cümleleri

A B입니다.
A, B’dir.

학생입니다.
Ben öğrenciyim.

그들 의사입니다.
Onlar doktordur.

책상입니다.
Sıradır.

당신 선생님입니다.
Sen öğretmensin.


제이름 닐라입니다.
Benim adım Nilla(’dır).


Olumsuz Cümle: 아닙니다

A B / 아닙니다.
A, B değildir.

선생님 아닙니다.
Öğretmen değilim.

남자 한국인 아닙니다.
O adam Koreli değildir.

학교 아닙니다
Okul değildir.


Soru Cümlesi

A B 입니?

A, B midir?
, e dönüşür.

당신 학생 입니까?
Sen öğrenci misin?

책상 입니까?
Sıra mıdır?

그들 군인 입니까?
Onlar asker midir?



Ben öğretmenim.

고양이예요.
Kedi.

미국 사람이에요.
Amerikalıyım.

고양이 아니에요
Kedi değil

바보 아니야!
Aptal değilim!

미국 사람이 아니에요.
Amerikalı değilim.

이름은 철수예요.                            
Benim adım Chul Su.                                                                                      

친구예요.
Benim arkadaşım.

지갑이에요.
Benim cüzdanım.
                                                                                                                             
학생이에요.
Ben öğrenciyim.

오늘 생일이야.
Bugün benim doğum günüm.                                                                        

학생 아닙니다.
Öğrenci değilim.

그건 잘못 아니에요.
Benim hatam değil.

아니었어요.
Benim arabam değil.

그건 아니야.
O, su değil.

사람 배우 아니에요.

O, aktör değil.

3 yorum:

  1. Onlar doktordur derken ; Sıbnida kullanmamız gerekmez mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 그들은 의사습니다.
      bu şekilde mi?
      bu durumda "onlar doktordu." olur.

      Sil
  2. 습니다 yalnistir.이다 cekiminde yoktur karistirmissiniz

    YanıtlaSil