12 Ağustos 2016 Cuma

Belirteç: 가 / 이



/        / belirteci gibi konuyu, özneyi belirtmekte kullanılır. Ancak / cümle içindeki kişi yada nesnenin belirtilmesinin zorunlu olduğu durumlarda kullanılır.

샀다.
Satın aldım.

샀다.
Ben satın aldım.

Her iki cümle de aynı anlama gelirken ifadesinde satın alanın ben olduğu vurgulanmaktadır. Yapılan işten ziyade kimin yaptığı önem taşımaktadır.

Kim satın aldı?
샀다.          Ben satın aldım

Parkta ne yaptın?
잤다.          Ben uyudum.  (Parkta ne yaptıkları birden fazla kişiye sorulmuş olabilir ve burada kimin yaptığı değil ne yaptıkları önemlidir.
잤다.          Uyuyan kişinin kim olduğu sorulmadığı için yanlış cevap olurdu.)


마셨다.     
Ben içtim.

동생 먹었다. 
Kardeşim yedi.

민지 왔다.
Min-ji geldi.

저것 한강이야.
O, Han Nehridir.


/ belirteci ile / belirteci arasındaki bir diğer fark;  / genel yada gerçek bir ifadede bulunurken kullanılır.

치타 빠릅니다.
Çita hızlıdır.

치타 느립니다.      
Çita yavaştır.          Genel bir ifade için bu cümle yanlıştır. Ancak yavaş hareket eden belirli bir çita hakkında yorum yaparken 

치타 느립니다.       şeklinde söylenebilir.

/ herkesin bildiği belli bir kişi ya da şey hakkında bir durumu belirtirken kullanılır.

바다 파란색입니다
Deniz mavidir.            (genel bir ifade)
바다 파란색입니다
Deniz mavi.    (dinleyicinin hangi deniz olduğunu bildiği belli bir deniz hakkında ifade)

1 yorum: