12 Ağustos 2016 Cuma

에 / 에서 Zaman, Yer Belirteci



한국 갔다
Sam Koreye gitti.

준수 5 왔다
Jun-su Mayısta geldi.

작년 10 가을 한국 갔다
Sam geçen yıl Ekim ayı sonbaharda Koreye gitti.

준수 2000년도 여름 호주 왔다
Jun-su 2000 yazı(nda) Avusturalya’ya geldi.

학교
okula

병원
hastaneye

공원에서 놀았다
Parkta oynadı

영국에서 지냈다
İngiltere’de kaldım.

공항에서 기다렸다
Havaalanında bekledik

영국에서 있었다
İngiltere’deydim.
영국 있었다
İngiltere’deydim.

Bulunmuş olma durumlarında 에서 yerine kullanılabilir. Ancak aşağıdaki fiiller için bu geçerli değildir:

공원에 놀았다   Parkta oynadım (yanlış)
영국에 지냈다  İngiltere’de kaldım (yanlış)
공항에 기다렸다  Havaalanında bekledim (yanlış)

시골 갔다
Kıra gittik

친구 병원 방문왔다
Arkadaşım beni hastanede ziyaret etti.

있었다
Evdeydi

대학에서 강의 들었다
Üniversitede ders dinledim
  
아침 시리얼 먹었다
Sabah gevrek yedim.

오후 2 내렸다
Öğleden sonra saat ikide yağmur yağdı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder